Met een sterke focus op patiëntbetrokkenheid, patiëntgerichtheid en patiëntervaringen, kijkt Helma ernaar uit om haar kennis, ervaringen en verhalen in te zetten om organisaties in de zorg te ondersteunen en met elkaar te verbinden. “Ik geloof dat elke patiënt een verhaal heeft dat gehoord moet worden. Mijn missie is om de stem van mensen met een aandoening te versterken en samen te bouwen aan een zorgsysteem dat echt luistert”, zegt Helma.
Tijdens haar 17 jaar bij Novartis fungeerde Helma als een inspirerende, creatieve en meedenkende partner, zowel intern als extern. Ze heeft verschillende grote veranderprojecten begeleid, waaronder een bedrijfsverhuizing, een fusie, reorganisaties, de uitdagingen van COVID-19 en media-crises.
Bovendien was Helma in 2008 een van de ‘founding mothers’ van de Patient Academy. Een nascholingsplatform dat patiëntenorganisaties ondersteunde in hun zoektocht naar kennis over het Nederlandse zorgsysteem en belangrijke zorgontwikkelingen. Dit platform bood niet alleen waardevolle informatie, maar creëerde ook kansen voor netwerken en samenwerking, en faciliteerde daarmee de verdere professionalisering van deze organisaties. Na 15 jaar heeft de Patient Academy haar werkzaamheden in november 2023 beëindigd.
Met creatief bureau paars wil Helma haar grote passie voor de gezondheidszorg verder voortzetten en organisaties helpen om ervaringen van patiënten te vertalen naar zinvol beleid. Blijf op de hoogte van ons avontuur en ontdek hoe wij samen een verschil kunnen maken!